~ NURUL SHAFIQAH BINTI ZAHARUDDIN ~

Saturday 19 January 2013

PERMULAAN YANG BARU

 Orang cakap bila tiba tahun baru semua mesti baru dan azam pOn baru . . Yess ! Berbekalkan semangat yang baru dan dugaan yang baru maka bermulalah episOd baru aku =)

Setiap yang pergi pasti ada pengganti dan pegganti itu adalah yang terbaik dari Allah S.W.T

" Patah tumbuh hilang berganti " perumpamaan yang biasa diungkap tapi susah untuk dilaksanakan --" 


Alhamdulilah aku dah mula ber HIJAB pada Hari Raya Haji tahun lepas, Allah dah bukak pintu hati aku untuk menutup sedikit demi sedikit aurat ku. . Syukur Alhamdulillah =)


Adik aku juga mula ber HIJAB selepas seminggu aku bertudung dan diikuti dengan ibu ku. . Sekarang Alhamdulilah seluruh keluarga ku ber HIJAB dan InshaAllah akan terus berhijab sampai bila-bila . .

Selain daripada itu, aku juga telah melepaskan seseOrang yang aku paling sayangi iaitu MOHD YUSRI BIN MOHD SAID. . Mungkin dah ditulis di luh mahfuz yang kami bukan diciptakan antara satu sama lain dan tidak dijodohkan untuk bersama. . Maka dengan lafaz Bissmillahirrahmanirahim aku lepaskan dia untuk mencari kebahagiaan dia sendiri. . =)
Bukan itu adalah yang terbaik untuk diri aku dan dia. . Makin disimpan dan ditahan, hati kita yang sakit kan. . --"
Permulaan baru ini adalah semester terakhir aku belajar dekat INSTEDT ini, dengan berbekalkan sedikit semangat aku teruskan perjuangan yang terakhir ini dengan 20 JAM kredit subject # Fuuhh ! InshaAllah , Allah kan mempermudahkan semua urusan aku dekat sini. .
AMIN !

No comments:

Post a Comment